Надання послуг з централізованого опалення, вимоги до їх якості і плата за ці послуги

23.02.2017

Надання послуг з централізованого опалення, вимоги до їх якості і плата за ці послуги

Основні аспекти взаємин у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами регулюються Законом України «Про житлово-комунальні послуги» (далі – Закон)

Також рекомендуємо вам зареєструватися в сервісі nashkvartal.org.ua, для того щоб бути в курсі важливих новин про ОСББ, ЖКГ і про питання нерухомості. Після реєстрації вам стане доступним широкий функціонал – це і оплата послуг, і форум вашого будинку і інші можливості.

РЕЄСТРАЦІЯ

Відповідно до частини третьої статті 16 Закону України «Про житлово-комунальні послуги”, комунальні послуги надаються споживачам безперебійно, виключно за винятком часу перерв на:

1) проведення ремонтних і профілактичних робіт виконавцем / виробником за графіком, погодженим з виконавчими органами місцевих рад або місцевими державними адміністраціями згідно з нормативними документами;

2) міжопалювальний період для систем опалення, рішення про початок та закінчення якого приймається виконавчими органами відповідних місцевих рад або місцевими державними адміністраціями виходячи з кліматичних умов згідно з правилами та іншими нормативними документами;

3) ліквідацію наслідків аварій або дії обставин непереборної сили. Перерва у наданні комунальних послуг, яка виникла внаслідок аварії або дії обставин непереборної сили, має бути ліквідована в найкоротші терміни, що визначаються нормативними документами.

Також, згідно з цією статтею, виконавець / виробник послуг зобов’язаний проводити перерахунок розміру плати за комунальні послуги в разі перерви в їх наданні, ненаданні або наданні не в повному обсязі в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст. 32 Закону плата за житлово-комунальні послуги нараховується щомісячно відповідно до умов договору в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Розмір плати за комунальні послуги розраховується виходячи з розміру затверджених цін / тарифів та показань приладів обліку або за нормами, затвердженими в установленому порядку.

Правила надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630 (далі – Правила).

Дані Правила визначають, що послуги надаються споживачам безперебійно, виключно за винятком часу вищеперелічених перерв відповідно до закону.

Згідно з Порядком, при плануванні перерви в наданні послуг виконавець зобов’язаний повідомити через засоби масової інформації про таку перерву споживача не пізніше ніж за 10 днів (за винятком перерви, що виникла внаслідок аварії або дії обставин непереборної сили). У повідомленні необхідно зазначити причину та строк перерви в наданні відповідних послуг.

У всіх інших випадках послуги з централізованого опалення повинні відповідати нормативній температурі повітря у приміщеннях квартири (будинку садибного типу) за умови їх утеплення споживачами та вжиття власником (балансоутримувачем)
будинки і / або виконавцем послуг заходи до утеплення місць загального користування будинку.

Пунктом 29 Правил передбачено, що споживач має право на зменшення розміру плати за опалення в разі надання послуг не в повному обсязі, відхилення їх кількісних та / або якісних показників від затверджених нормативів (норм ) споживання.

Також постановою Кабінету Міністрів України від 17.02.2010 № 151 затверджено Порядок проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості (далі – Порядок).

Відповідно до пункту 5 Порядку, у разі невідповідності фактичної температури в житлових приміщеннях нормативної провадиться перерахунок за надання послуг з централізованого опалення за відсутності квартирних та будинкових засобів обліку теплової енергії.

Порядком передбачено, що в разі ненадання послуг або надання їх не в повному обсязі, зниження якості (далі – Порядок).

Відповідно до пункту 5 Порядку, у разі невідповідності фактичної температури в житлових приміщеннях нормативної провадиться перерахунок за надання послуг з централізованого опалення за відсутності квартирних та будинкових засобів обліку теплової енергії.

Порядком передбачено, що в разі ненадання послуг або надання їх не в повному обсязі, зниження якості, зокрема відхилення їх кількісних і якісних показників від нормативних, виконавець проводить перерахунок розміру плати за фактично надані послуги шляхом зменшення розміру плати за надання послуг з урахуванням вимог, наведених у додатку цього Порядку.

Також, вимогами щодо кількісних і якісних показників послуг та зменшення плати у разі їх відхилення від нормативних (додаток до Порядку) передбачено, що послуги з централізованого опалення повинні відповідати: нормативній температурі повітря у житлових приміщеннях за умови їх утеплення: +18 ˚, в кутових кімнатах + 20 ° С. За кожен градус відхилення від +18 ˚ до + 12˚С в житлових приміщеннях (у наріжних кімнатах – від 20 ° С до 14˚С ) плата за опалення зменшується на 5% за кожен градус відхилення протягом усього строку відхилення (при допустимому терміну відхилення – 12 год. на добу один раз на місяць). При температурі в житлових приміщеннях нижче 12˚С (в кутових кімнатах – нижче 14˚С) плата за централізоване опалення не стягується.

У разі невідповідності фактичної температури в житлових приміщеннях нормативної перерахунок за надання послуг з централізованого опалення за відсутності квартирних та будинкових засобів обліку теплової енергії виробляється з урахуванням розміру місячної плати за надання послуг з централізованого опалення за 1 кв. метр (куб. метр) опалюваної площі (обсягу) квартири і терміну, протягом якого відбувалося відхилення від кількісних і якісних показників за формулами, визначеними пунктом 5 Порядку.

Порядок оформлення претензій споживачів до виконавців послуг визначено статтею 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».

Відповідно до вимог зазначеної статті, у разі порушення виконавцем умов договору споживач має право викликати його представника для складення та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види, показники порушень тощо.

Представник виконавця повинен з’явитися на виклик споживача не пізніше строку, визначеного договором.

Акт-претензія складається споживачем та представником виконавця і скріплюється їхніми підписами. У разі неприбуття представника виконавця в погоджений умовами договору строк або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.

Акт-претензія споживача подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або надає споживачеві обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій.

Спори щодо задоволення претензій споживачів вирішуються в суді.

Отже, чинним законодавством чітко визначені певні норми, які повинні дотримуватися виконавці послуг з теплопостачання. А в разі зменшення кількісних і якісних показників цих послуг, визначено обов’язок Виконавця проводити перерахунок оплати споживачам відповідно до затвердженого порядку, і за умови належного оформлення претензій.